醬油廠救地球(上)

😳有冇諗過Pfizer(輝瑞/ファイザー)同Moderna (莫德納/モデルナ) 兩種疫苗嘅關鍵原料,竟然係來自日本老牌醬油廠,1645年創業嘅ヤマサ醤油(山佐醬油)?

ヤマサ醤油總公司位於千葉縣銚子市的山佐(やまさ),為Pfizer及Moderna提供mRNA疫苗嘅關鍵原材料「シュードウリジン(pseudouridine)」。

(慢慢嚟~記住d生字先~🍵)

《解說》1「シュードウリジン(pseudouridine)(假尿苷)」是什麼?
mRNA類疫苗進入人體之後後,會因免疫系統反應而引起發炎,本來難以應用,但2005年研究mRNA技術嘅匈牙利裔美籍生技科學家カタリン・カリコ(Katalin Karikó)發表論文,指出將構成mRNA嘅物質之一Uridine(尿核苷)換成pseudouridine的話,人體免疫系統就不會將mRNA判別為外來物質,成功突破缺口。

《解說》2 Why ヤマサ醤油?
一直有「日本の料理はだしで決まる」(日本料理由高湯定勝負)的說法,而「だし」(漢字:出汁)嘅關鍵,就係旨み成分(うまみせいぶん)。
「旨み」並不是甜酸苦辣等「味道」,而是一種存在於大自然食品的化學成份。
香港人食海鮮,「好鮮甜」嘅果種感覺,就係來自「旨み」。
來自不同魚介類的日本料理常見嘅旨み成分其實係「核酸化合物」,而其實「シュードウリジン」一樣係。(💡成件事明晒!)

ヤマサ醤油的濱口家族釀製醬油接近400年。
昭和32年(1957年)成功研發出「リボ核酸分解法による調味料製造法」(建基於RNA分解法之調味料製造法)( #蛋老師 內心對白😳「有冇咁痴線呀?」)。1970年代起開始涉足醫藥品領域,1980年代起向外國輸出「シュードウリジン」。

不過唔好誤會😌👉🏻 ヤマサ醤油 2020年12月期營業額為581億Yen(約HKD40億),醫藥品生產只佔其中1成🤪。

另外亦有其他日本大型企業有份救地球,譬如AGC玻璃廠,同香港人熟悉嘅富士菲林。

今次並唔係ヤマサ醤油第一次參與救地球,欲知後事如何~請聽下回分解🍵😌
#輕輕將錢兜向聽眾推一下
#大家識做啦~

Related Post

發佈留言

發佈留言必須填寫的電子郵件地址不會公開。